Dlaczego każdy lekarz powinien się googlać

Pewnie jak każdy (lub prawie każdy), szukałeś informacji o sobie w wyszukiwarce Google. Oczywiście, jeśli udzielasz się medialnie, to informacji na swój temat znajdziesz multum, ale jeśli nie masz parcia na szkło, to i tak pewnie czasem wpisujesz swoje nazwisko lub nazwę swojej praktyki lekarskiej, choćby z ciekawości. Tak, żeby zobaczyć czy w ogóle coś o Tobie piszą.

Świetnie, powinieneś to robić częściej. Albo inaczej, powinieneś to robić dokładniej.

Pacjenci Googlają Cię cały czas

Praktycznie każdy, kto wybiera się do lekarza po raz pierwszy, najpierw wpisuje jego nazwisko w wyszukiwarce.

I dlatego musisz wiedzieć co pacjenci widzą na Twój temat.

Jako lekarz, ze względu na specyfikę swojego zawodu, powinieneś szczególnie dbać o swoją reputację w internecie.

Najczęściej to czego szukają pacjenci, to opinie innych pacjentów na Twój temat. Nawet jeśli ogromna większość opinii jest pozytywna, to właśnie ta jedna lub dwie z jedną gwiazdką może zniechęcić potencjalnego klienta.

Ponad 8 na 10 pacjentów kieruje się opiniami przy wyborze lekarza

Badanie przeprowadzone przed rokiem przez amerykańską firmę BrightLocal wykazało, że reputacja online lekarzy liczy się bardziej niż innych przedstawicieli świata biznesu. Aż 82% badanych potwierdziło, że opinie w internecie mają decydujące znaczenie przy wyborze lekarza, a 85% uznało, że jeśli lekarz ma więcej niż 10% negatywnych opinii (czyli takich na jedną lub dwie gwiazdki), to na pewno będą szukali innego specjalisty.

Co ciekawe, mniej niż połowa badanych zdecyduje się skorzystać z Twoich usług, jeśli Twoja ogólna ocena w internecie będzie niższa niż 4 gwiazdki.

Jeśli aktywnie zachęcasz swoich pacjentów, żeby dzielili się tym co o Tobie myślą i masz dużo opinii na swój temat, to jeden, dwa czy trzy krytyczne wpisy, mocno Ci nie zaszkodzą. Ale jeśli opinii jest jak na lekarstwo, to każda krytyka może spowodować, że przy Twoim nazwisku pojawi się mocno zaniżona średnia i Twoje pierwsze wrażenie będzie dalekie od ideału.

Nie wszystko musisz robić sam

Lekarze są od leczenia. A jeśli chcesz, to my zajmiemy się zdobywaniem i zarządzaniem opiniami w Twoim imieniu. A do tego zrobimy wiele, wiele innych rzeczy, które należy zrobić, a na które z pewnością brakuje Ci czasu.

Od czasu do czasu zrób porządny audyt tego, co się o Tobie mówi

Nie wystarczy rzucić okiem na pierwszą stronę w wyszukiwarce. To, co wyświetli się Tobie, niekoniecznie będzie pokrywać się z tym, co zobaczą Twoi pacjenci. Składa się na to wiele czynników: historia tego co szukasz w Googlu, co Cię interesuje w mediach społecznościowych, gdzie się aktualnie znajdujesz.

Dlatego sam nie będziesz widzieć co dokładnie zobaczą Twoi pacjenci, ale jeśli przeszukasz kilka stron, będziesz miał dość dobre rozeznanie co może im się pokazać na telefonie czy komputerze.

Odnieś się do krytycznych uwag na swój temat

Być może znajdziesz opinię na swój temat, która w znacznym stopniu negatywnie wpływa na Twój wizerunek w sieci.

Zastanów się czy warto odpowiedzieć na tą krytykę i choć częściowo zniwelować jej zasięg rażenia. Możesz się obawiać, że jeśli opinia została opublikowana kilkanaście miesięcy temu, a może jeszcze wcześniej, to Twoja reakcja tylko rozjuszy niezadowolonego pacjenta i niepotrzebnie rozdrapie zagojone rany.

W takim przypadku sam musisz rozważyć jakie są za i przeciw. Jeśli się zdecydujesz na opublikowanie odpowiedzi, pamiętaj, aby zrobić to z wyczuciem i dużą dozą empatii. Nigdy nie decyduj się na otwartą konfrontację – to na pewno nie przyniesie pozytywnego skutku, nawet jeśli jesteś święcie przekonany, że “Twoja racja jest najtwojsza.” 🙂

Znajdź błędne lub nieaktualne informacje o Twojej praktyce

Czasem może Ci się wydawać, że skoro zmieniłeś adres gabinetu lub numer telefonu jakieś 5 lat temu, to przecież wszyscy na pewno o tym wiedzą. Niekoniecznie.

Jeśli znajdziesz informację o sobie lub swojej praktyce, które są po prostu nieaktualne, zwykle wystarczy, że napiszesz maila do właściciela strony i poprosisz o wprowadzenie zmian.

Może się też zdarzyć, że podczas takiego googlowania znajdziesz informacje, które są nieaktualne na swoje własnej stronie internetowej. Wydawać by się mogło, że to mało prawdopodobne, a jednak jest to całkiem częsty przypadek.

W takiej sytuacji istotne jest, żeby po przeprowadzeniu zmian poprosić Googla o usunięcie nieaktualnych treści z wyszukiwarki. To istotne, bo nawet sam wszechwiedzący Google potrzebuje, aby mu czasami podpowiedzieć, że coś wymaga uaktualnienia.

Twoja strona musi by na samej górze

I wreszcie bardzo ważne, żeby wpisując nazwę Twojej praktyki czy wręcz Twoje nazwisko, strona Twojego gabinetu pojawiała się na pierwszym miejscu w wyszukiwaniach.

To nie zawsze może być łatwe do osiągnięcia. Ale i na to jest sposób, o czym za chwilę.

Jeśli Twoje nazwisko jest dość popularne, żeby nie powiedzieć pospolite, to z pewnością po wpisaniu samego imienia i nazwiska będziesz “wyprzedzony” przez znanego artystę, pisarza czy polityka o tym samym imieniu i nazwisku. Być może nawet bardziej utytułowany lekarz zdoła się uplasować wyżej w wyszukiwarce niż Ty.

Zwykle to nie jest wielkim problemem, bo jeśli pacjentka poszukuje Jana Nowaka ginekologa z Poznania, to z dużym prawdopodobieństwem wpisze w wyszukiwarce “jan nowak ginekolog poznan”.

Ale nawet jeśli Twoje nazwisko jest bardzo charakterystyczne, a poza własnym gabinetem pracujesz jeszcze w kilku podmiotach medycznych, to strony tych właśnie podmiotów czy nawet ZnanyLekarz mogą się pokazywać wyżej niż Twoja strona.

Bez względu na popularność Twojego nazwiska, warto zapłacić Googlowi, żeby wyświetlał reklamę Twojej strony na pierwszym miejscu, kiedy ktoś z danego miasta czy nawet województwa wpisuje Twoje nazwisko, a przynajmniej Twoje nazwisko i dziedzinę medycyny, którą reprezentujesz. To dużo nie kosztuje i błyskawicznie się zwraca.

Co zrobić, jeśli nie masz na to wszystko czasu

Samo googlowanie swojego nazwiska nie zajmie Ci dużo czasu. Ponadto, nie musisz przeprowadzać podobnego audytu częściej niż co pół roku. Nawet raz w roku powinno wystarczyć. Chyba, że lubisz o sobie poczytać. 🙂

To nie dotyczy monitorowania opinii o Twojej praktyce lekarskiej w internecie. Takie informacje powinieneś otrzymywać niemalże na bieżąco. Poczytaj więcej dlaczego to takie istotne i jak to zrobić w naszym wpisie na temat opinii tutaj.

Jeśli znajdziesz coś co wymaga Twojej reakcji, być może kontaktowania się z właścicielami innych stron internetowych, a nawet napisanie do samego Googla, to może rzeczywiście być dość czasochłonne.

Jeśli chciałbyś, żeby pomogli Ci w takiej sytuacji specjaliści, możesz się do nas odezwać, a my chętnie pomożemy doradzimy Ci co można zrobić, a nawet możemy przeprowadzić takie działania w Twoim imieniu.

MediaMeds zrobi cały marketing za Ciebie

Jak zaczniesz szukać informacji na swój temat w internecie, na pewno zorientujesz się, że wielu lekarzy, choć na pewno nie wszyscy, wyprzedzają Cię w działaniach marketingowych w znacznym stopniu. Możesz być pewien, że oni na pewno nie zajmują się tym osobiście.

Jeśli chcesz się dowiedzieć co możemy zrobić, żebyś miał coraz więcej idealnych pacjentów, odezwij się do nas, a my chętnie wszystko Ci opowiemy, albo prześlemy Ci informację co sam możesz zrobić.

A jeśli okaże się, że do siebie pasujemy, to może zrobimy wszystko za Ciebie i skutecznie wypromujemy Twoją praktykę lekarską w internecie.

Pozwól nam wypromować Twój gabinet

Pozwól nam zająć się całym marketingiem Twojej praktyki lekarskiej. Po co będziesz zaprzątał sobie głowę rzeczami, w których się nie specjalizujesz. My to wszystko zrobimy za Ciebie.

MediaMeds

Skontaktuj się z nami, a my zrobimy cały marketing Twojej praktyki lekarskiej za Ciebie.

Podobne wpisy

Napisz komentarz

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.