Jeśli jesteś lekarzem prowadzącym prywatną praktykę lekarską, jesteś również biznesmenem. Tak samo jak dbasz o to, żeby Twoi pacjenci otrzymali za każdym razem najlepszą opiekę medyczną, musisz zapewnić swojemu biznesowi medycznemu stały dopływ nowych pacjentów.
W przeciwnym razie liczba pacjentów będzie się w naturalny sposób kurczyć, Ty będziesz mieć coraz mniej pracy, a Twoje dochody spadną.
Wielu lekarzy nadal liczy na to, że nowi pacjenci zwyczajnie jakoś się znajdą, ale czasy się szybko zmieniają. Coraz młodsi pacjenci nie mają już nawyku pytania znajomych i rodziny o medyka, który jest wart polecenia.
Według badań przeprowadzonych przez amerykańską firmę Bright Local, obecnie 82% pacjentów poszukuje lekarzy przez internet.
Jeśli chcesz zapewnić swojej praktyce lekarskiej stały dopływ nowych pacjentów, nie martwić się o to, żeby było Cię stać na utrzymanie pracowników i stale zwiększać swoje zyski, odpowiedź jest jedna – marketing internetowy.
Mała praktyka lekarska, duże wyzwanie
Jeśli prowadzisz mały gabinet lekarski, pewnie masz już stałych pacjentów, którzy regularnie Cię odwiedzają. A co jeśli Twoja praktyka jest całkiem nowa, albo dopiero niedawno zacząłeś działalność na własny rachunek?
Brak pacjentów oznacza szybką utratę dochodów, a każda odwołana wizyta, to cios dla Twoich finansów.
Istnieje jednak wiele sposobów na zwiększenie liczby pacjentów. W tym artykule omówimy kilka sprawdzonych technik na przyciągnięcie nowych klientów i ciągłe powiększanie Twoich przychodów.
1) Zainwestuj w nowoczesną stronę internetową
Ale nawet jeśli masz już stronę swojego gabinetu, to niekoniecznie oznacza, że nie musisz iść z duchem czasu. Jeśli Twoja strona internetowa ma więcej niż pięć lat, prawdopodobnie przydałoby się jej porządne odświeżenie.
Strona musi być nowoczesna
Niestety wiele gabinetów posiada strony internetowe, które pochodzą z pierwszej dekady XXI wieku, ale zdarzają się i takie, które były wykonane jeszcze w latach 90-tych ubiegłego stulecia.
Strona musi być aktualna
Jasne, te dane nie zmieniają się tak często, ale przy galopującej inflacji, warto zadbać, by również cennik nie był dla Twojego pacjenta niemiłym zaskoczeniem, a to ostatnio jedna z najczęściej uaktualniany podstron na każdej stronie internetowej, nie tylko u medyków.
Strona musi być przyjazna dla urządzeń mobilnych
Jeśli witryna nie jest przyjazna dla użytkownika, który przegląda ją w autobusie czy w poczekalni u fryzjera, prawie na pewno stracisz możliwość zwiększenia liczby pacjentów.
2) Pozyskaj pacjentów dzięki reklamie
Pacjenci nie będą przeczesywać Googla w poszukiwaniu Twojego gabinetu. To Ty musisz zadbać, żeby dać się znaleźć.
Chcesz więcej pacjentów? Zacznij reklamować swoje usługi w Google. Reklama, to podstawowy element pozyskiwania nowych klientów. Usługi medyczne nie różnią się tu znacząco od innych branż.
Każda firma, która w mądry sposób zainwestuje w reklamę w internecie, jest w stanie zwiększyć swoje zyski. Ważne, żeby nie reklamować się bez pomysłu. Wielu lekarzy pomija ten sposób pozyskiwania klientów, gdyż uważa to za zbyt skomplikowane, ale od tego są specjaliści, którzy zajmują się tym zawodowo. Jak potrzebujesz naprawić auto, idziesz do mechanika, jeśli chcesz się ostrzyc idziesz do fryzjera, a jeśli boli Cię ząb, idziesz do stomatologa. W tym przypadku jest identycznie.
Reklama w internecie jest jednym z najszybszych i najbardziej kreatywnych sposobów na pozyskanie pacjentów. Kiedy pacjent już do Ciebie trafi, utrzymanie go jest relatywnie łatwe, jeśli tylko jesteś dobrym i w miarę empatycznym lekarzem.
Nie wszystko musisz robić sam
Lekarze są od leczenia. A jeśli chcesz, to my zajmiemy się zdobywaniem i zarządzaniem opiniami w Twoim imieniu. A do tego zrobimy wiele, wiele innych rzeczy, które należy zrobić, a na które z pewnością brakuje Ci czasu.
3) Zadbaj o media społecznościowe
Dlatego marketing w mediach społecznościowych to jeden z najtańszych sposobów na zapewnienie stałego dopływu nowych pacjentów. Wiele małych przychodni czy indywidualnych praktyk lekarskich właśnie w ten sposób dociera do przyszłych klientów.
4) Zachęć zadowolonych pacjentów do podzielenia się opinią w internecie
Opinie pacjentów na Twojej stronie są niezwykle ważne, ale opinie od zweryfikowanych, aktualnych pacjentów w Google, na Facebooku i innych platformach takich jak ZnanyLekarz, są jeszcze ważniejsze.
Pozytywne opinie wpływają zarówno na poprawę Twojej widoczności w wynikach wyszukiwania, ale jeszcze bardziej na przekonanie innych, nowych pacjentów do Twojej praktyki.
Znaczenia opinii w przypadku praktyki lekarskiej są nie do przecenienia.
Pacjenci kierują się opiniami znalezionymi w internecie
Istotne jest to, żeby w odpowiedni sposób poprosić zadowolonych pacjentów to to, żeby podzielili się swoją opinią z innymi. Bez tego możesz liczyć na to, że to raczej ten niezadowolony pacjent napisze recenzję na temat Twojej działalności medycznej.
Od czego warto zacząć
Najlepiej zacząć od czegoś łatwego i nieskomplikowanego. Może to być prośba skierowana do stałego pacjenta o napisanie krótkiej opinii na Google.
Mamy nadzieję, że skorzystasz z kilku sposobów, które Ci zaprezentowaliśmy. Oczywiście w tym krótkim artykule tylko zasygnalizowaliśmy co możesz zrobić. Jeśli zatrudniasz kogoś, kto mógłby się zająć zwiększeniem widoczności Twojej praktyki lekarskiej w internecie, z łatwością znajdziesz informacje jak to zrobić.
Wyróżnij się z MediaMeds
Jeśli chcesz zlecić marketing internetowy fachowcom specjalizującym się w promowaniu małych gabinetów lekarskich takich jak Twój, napisz lub zadzwoń do nas już dziś.
Chętnie zrobimy darmowy audyt Twojej działalności i stworzymy indywidualną strategię marketingową skrojoną specjalnie pod Twój gabinet. Na tej podstawie sam zdecydujesz czy i jak chcesz działać dalej.
Pozwól nam wypromować Twój gabinet
Pozwól nam zająć się całym marketingiem Twojej praktyki lekarskiej. Po co będziesz zaprzątał sobie głowę rzeczami, w których się nie specjalizujesz. My to wszystko zrobimy za Ciebie.
0 komentarzy